8.10.2022 Lesní zkoušky I.c.

10.10.2022

Tuto sobotu jsme se s Dennym zúčastnili Lesních zkoušek ostatních plemen v Ludkovicích,které pořádal  OMS Zlín. Dva dny před zkouškami ještě Denny dobíral antibiotika takže jsem váhala zda se zkoušek vůbec účastnit. Neměli jsme moc natrénováno a navíc byl pes po nemoci oslabený. Nakonec po poradě s veterinářem, který konstatoval, že bordíci jsou tvrďáci jsme se rozhodli zkusit štěstí s tím, že pokud to pes  nebude fyzicky zvládat odstoupíme. Proto jsem moc šťastná, že jsme to nakonec spolu zvládli. Zkoušek se účastnilo celkem 11 psů. Byly to moje třetí zkoušky v roli vůdce takže nervozita  u mně byla veliká. Po slavnostním nástupu jsme se přemístili k první disciplíně barvě a  Denny byl po 14-ti dnech domácího klidu  naspeedovaný a natěšený, že je opět v lese. Proto jsem na úvod raději volila jistotu a disciplínu "práce před barvou" jsme absolvovali  následováním na řemeni i když tuto disciplínu cvičíme normálně na volno. Jistota se nám vyplatila  a byli jsme ohodnoceni známkou 4. Známka 3 z práce na barvě jde bohužel na můj vrub. Asi v polovině dráhy jsem měla pocit, že pes jde mimo stopu a díky mě jsme sešli. Po znovu nasazení na stopu jsem to již nechala plně na Dennym a došli jsme zdárně ke kusu. Pan rozhodčí zhodnotil barvu těmito slovy: "Příště věřte psovi, kdyby jste to nechala na něm tak Vás dovede bez chyby na konec barvy." Kupodivu po těchto dvou úvodních disciplínách ze mě nervozita opadla a dále jsme již předvedli pěkný výkon. Po barvě následovalo vyhánění  a Denny dostal známku 3 ( za poslušnost a nos dostal malé 4). Vzhledem k absenci zvěře jsem se známkou z vyhánění spokojena a v dané situaci to bylo asi naše maximum. Dalšími disciplínami bylo odložení a vodění. Tyto disciplíny Denny absolvoval na volno a v obou byl hodnocen známkou 4.  U vodění se nám dostalo i pochvaly od rozhodčího za krásnou práci a konstatování, že takto  má tato disciplína vypadat  ideálně dle zkušebního řádu. Na závěr zkoušek  jsme absolvovali disciplíny slídění a chování po výstřelu. Zde Denny opět obstál na výbornou se známkami 4. U slíděni jsme se dokonce dočkali další pochvaly od rozhodčích za "příkladnou spolupráci psa a vůdce". Bohužel ke slídění Denny nastupoval jako úplně poslední jedenáctý pes takže jsem ani nepočítala, že budeme mít štěstí na zvěř a tudíž nemohl prokázat hlasitost. Naštěstí již má prokázanou hlasitost  známkou  4  ze zkoušek vloh tak nás tato skutečnost zase až tak nemrzela. Další známky práce nosem za 4, poslušnost 4. Po sečtení výsledků se Denny umístil na krásném 5. místě v I.ceně se 195 body a má radost byla obrovská. Je to můj malý borec s velkým srdcem ❤️ .

Zkoušky byly perfektně zorganizované, nechybělo výborné jídlo a přálo nám i počasí. Navíc se konaly v krásném prostředí . Byla to pro mně nová a cenná zkušenost a celkově supr sobota strávená v dobré společnosti. Na závěr chci poděkovat organizárorům a korektním rozhodčím za posouzení a také moc děkujeme Silvě Neradilové za společný trénink i její dobré rady. Dík !

Rekapitulace : celkově zkoušky dokončilo 10 psů  z toho jeden ve 3.ceně , 3 ve 2. ceně a 6 v 1.ceně.